Guldbrandsen Juveler en kedelig oplevelse

by Bliinger 1.275 views0

2_guldbrandsen

Her deler jeg en kedelig oplevelse hos Guldbrandsen Juveler i Amagercenteret. En butik jeg på ingen måde vil anbefale andre.

Firmaet bag Guldbrandsen Juveler hedder i virkligheden MAGU ApS og drives af direktørerene Maria Therese Guldbrandsen-Madsen og Torben Guldbrandsen-Madsen.

Købte et ur den 10 december 2015 hos Guldbrandsen. Uret sad lidt løst, men ekspedienten sagde at det kunne de lige hurtigt klare. Ekspedienten kommer tilbage efter at have være i baglokalet og tilrette uret. Nu passer det bedre. Ekspedienten fortæller at jeg altid bare kan komme ned hvis der bliver noget med uret og at der i øvrigt er 30 dages returret.

Hjemme prøver jeg uret og synes ikke det er rart at have på. Jeg går ned i butikken for at bytte det til et andet og henviser til bytteservicen som i øvrigt også står på min kvittering. ”byttes indenfor 30 dage i original stand”. Ekspedienten spørger ind til problemet og jeg forklarer at det ikke sidder rart på håndleddet og at den store krone på siden gnaver i min hånd. Hun forslår at jeg bære uret uden på et bluseærme, hvilket jeg ikke tænker er en god løsning på problemet. En anden ekspedient spøger hvad jeg ønsker at bytte til og jeg svare et andet ur eller evt. Smykker til konen. De to ekspedienter trækker sig lidt væk og snakker sammen, herefter komme den ene over og fortæller at de ikke ønsker, at bytte uret med henvisning til at uret er blevet tilrettet. Jeg fortæller at de var dem der gjorde det og oveni købet ordret sagde at det ”ikke var noget problem”. Hvortil jeg nu mener at der her er et problem.  Jeg mener at de skulle have gjort opmærksom på frafald af den annoncerede bytteservice da de tilbød at rette det til, men det synes ekspedienten ikke.

Jeg mener ikke man kan reklamerer med bytteservice og ikke efterfølgende indfri den. Uret kom retur i fuldkommen samme stand som da de solgte det til mig, det må være original stand. Hvis butikken på egen foranledning fortager justeringer der bryder deres egen service, så må dette oplyses. Sagen er sendt til forbrugerklagenævnet med klage over falsk markedsføring, så må vi se om dårlig service betaler sig for de to ejere af Guldbrandsen Juveler. Opdatering følger.

Hjemmeside til Guldbrandsen Juveler

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>